Žena jako nástroj na peníze aneb jak si v podnikání věřit

presentation-1831090_1280

„A proč jste zvolila právě tuhle strategii?“ zeptal se mě manažer na pravidelné měsíční poradě. V tu ránu se mi zpotily ruce a hlas uvízl v hrdle. Jak to myslí? Co mám říct? Začala jsem něco koktat a nedokázala kloudně sestavit větu. Styděla jsem se. Osazenstvo místnosti (skoro samí muži) na mě nedočkavě koukalo. A já cítila, jak mi stoupá červeň do tváří.

Zažili jste to někdy? Já ano. Jde o reálný příběh ze začátků mého podnikání.

Byla jsem mladá, nezkušená a bojácná. A musela jsem to za svoji kariéru překonat. Nebudu Vám vyprávět celý příběh, o něm si můžete přečíst zde: www.alexandrajohn.cz. Dnes jsem tu, abych Vám předala konkrétní tipy, jak se podobným situacím vyvarovat a opravdu najít sebedůvěru, která je v byznysu tolik potřeba. A získat ji pokud možno rychle.

Za svoji dlouholetou kariéru v poradenské firmě Meriglobe Advisory House, a pomoci desítkám žen v posunu v jejich podnikání, jsem si všimla, že ženy v ČR, na Slovensku a dovolím si říct i ve světě, si moc nevěří.

Shrbená záda, tichý hlas a strach projevit vášeň pro byznys. DOST! Takhle by to nešlo. Teď Vám předám 3 tipy, jak si v začátcích podnikání lépe věřit a vykročit za svými sny s hrdostí, kterou v sobě určitě máte.

Tak jdeme na to:

ARGUMENTY

Ať už děláte cokoli. Od vedení vlastního hračkářství přes výrobu speciálních šperků až po manažerování velkého korporátu, pak rozhodně nezapomínejte na jednu věc. A tou jsou argumenty.

Argumenty Vám dodají jistotu.

Vaše kroky byste měla mít podložené, když se budou Vaši kolegové nebo klienti ptát. Toto by Vám mohlo pomoci i v zaměstnání, pokud ho ještě máte. Vždy si vypište alespoň tři body, proč jste udělala určitý krok. Jde o trochu abstraktní téma, proto si to ukážeme na příkladu:

Představte si, že vedete vlastní internetový portál s oblečením pro těhotné ženy. Vaši zákazníci už jsou zvyklí na Vaše webové stránky a rádi je navštěvují. Vás ale napadne, že chcete expandovat také na sociálních sítích. A jaké jsou Vaše důvody?

  1. Větší reklama – zásah potenciálních nových zákazníků (číselně podle investice do reklamy – minimální rozpočet je 10 Kč na příspěvek za den)
  2. Zvýšení prestiže značky
  3. Jednodušší ovládání a možnosti nákupu pro Vaše zákazníky

A je to. Nejlépe si k tomu také udělejte průzkum, jak je na tom Vaše konkurence.

question-mark-1872634_1920

 PLÁN B

Podnikání je nakonec v podstatě o tom, že minimalizujete ztráty a rizika. Jak? Přípravou. S argumenty jde druhý bod ruku v ruce.

Ať už plánujete rozšířit firmu do zahraničí nebo založit e-shop či připojit k Facebooku také Instagram. Vždycky mějte v rukávu řešení, kdyby první varianta nevyšla.

Jednoduše se to dá vysvětlit takto. Chci expandovat na Facebooku a i přes placenou reklamu se mi to nedaří. Jaké jsou další možnosti?

  1. Najmout copywritera, který vylepší moje články a texty
  2. Udělat průzkum, zda nesdílím příspěvky ve špatné dny a časy (i na tom velice záleží – hluchý den je například pátek odpoledne a sobota)
  3. Přejít také na Instagram, protože moje podnikání je více vizuální – například vyrábím šperky a mohu zde tak ukázat fotky z výroby a udělat si reklamu

Mějte schovaná ta správná esa.

Nikdy nespoléhejte na jediné řešení a jedinou variantu. Nebojte se měnit směr.

success-882592_1280

NAROVNANÁ, UPRAVENÁ, S ÚSMĚVEM

Možná se to zdá skoro nesmyslně jednoduché, ale je to často právě postavení těla, co mění naši náladu, výkon a hlavně to, jak nás druzí vnímají.

Pamatujte na to, ať už jste kdekoli. Shrbená záda a nevýrazná gesta druhé nepřesvědčí. Jste žena, která si jde pro svůj vysněný byznys. Dejte to všem najevo. Narovnejte se, stoupněte rovně a vypněte hruď.

„Chcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte nejdříve sebe.“ – Tomáš Baťa

Úsměv dělá také zázraky. Kdo by chtěl spolupracovat nebo se dívat na člověka, který se mračí? Denně vidím, jak se lidé na sebe šklebí, ať už na ulici nebo na poradách ve firmě.To by stačilo. Stočte koutky a berte věci s nadhledem. Uvidíte, kolik pozornosti na sebe upoutáte.

Nakonec dbejte o to, jak vypadáte. Kdo Vás bude brát vážně, když se Vy sama zanedbáváte? Věnujte sama sobě čas. Zajděte si na masáž, manikúru a vlasy. Vychutnejte si to a starejte se o sebe. Myslíte si, že si toho nikdo nevšimne? To byste se divila. Jsou to právě maličkosti, co často rozhoduje o velkých věcech.

A tady ještě tip navíc:

Chcete zjistit, zda máte na to být podnikatelkou? Vyražte na 5 různých společenských akcí a vhodně druhým odprezentujte „KDO JSTE“ a „CO DĚLÁTE“. A je jedno, zda už jste se svým podnikáním začala nebo ho teprve plánujete. Mluvte tak, jako kdyby to již bylo.

Například:

„Jmenuju se Helena Slavíčková a specializuji se na organizaci večírků s překvapením. Na večírky ode mě se jednoduše nezapomíná.“

Jak na Vás lidé reagují? Jak se tváří? Co říkají? Chápou, co jim říkáte? Seznamujte se a sledujte, jak na druhé působíte. Vykročte za svými sny a řekněte druhým, že za to stojíte.

DSC9026_webAlexandra Johnwww.alexandrajohn.cz

Pomáhá ženám v tom, aby šly za svým vysněným podnikáním. Je spoluzakladatelkou poradenské firmy Meriglobe Advisory House.

Autorka knihy: Sama sobě šéfem a online kurzu Sama sobě šéfem aneb podnikatelkou za 30 dní.

 

 

 

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.