PONDĚLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ 2.5.2016

Dnešní zpravodajství bude trochu delší. Rozdělila jsem ho do 3 základních částí:

  1. Správné zaměření pozornosti
  2. Fakta a čísla
  3. Co dál? 

Tak jdeme na to. :-)

1. SPRÁVNÉ ZAMĚŘENÍ POZORNOSTI

Máme za sebou 10 měsíců práce. Většina z vás tu intenzivní - tj. práci na svých předmětech - zažila až v tomto roce, pro některé ještě úplně nezačala, protože se přidali později. Nachystali jsme školu pro první fázi a ta se stala. V pondělí jsme otevřeli. A nyní vnímám, že je čas otevřít téma očekávání, představ, priorit a motivů. 

Začnu osobně. Finiš před otevřením byl pro mě velmi náročný. Tak jako tak jsem musela položit své představy o některých věcech a prostorách a vybrat si jen některé priority, což jasně byly předměty a vaše prodejní stránky. Byla jsem pod tlakem, ale pro den D jsem byla spokojená s odvedenou prací. Měla jsem radost a mám ji pořád. 

Dozrálo ve mě ale několik poznání a odhalila jsem pár věcí, které vnímám jako stěžejní a chci je s vámi nyní sdílet. Upřímně - jo, mám trochu strach, je to pro mě obrovská výzva, ale napíšu to teď přesně tak, jak to cítím a budu otevřená. Věřím, že to poberete a že sami budete přemýšlet a půjdete pod povrch a do hloubky. 

V posledních týdnech jsem se dostala do pocitu, že MUSÍM splňovat vaše očekávání, že tu jsem se školou od toho, abych vám zajistila příjem a prodej vašich předmětů. A že počátek vás vlastně zklamal a já jsem vás zklamala a škola vás zklamala. Jenže, ono to tak vůbec není. Vím, že některých se to netýká, ale některých jo. Uvědomuji si také, že o těchto věcech jsme otevřeně doposud nemluvili a je čas nalít si čistého vína

Nejsem tu:  já a moje škola a vy v ní se svým předmětem, který chcete prodávat. 

Takhle to není správně.

Protože tohle vede k např. tomu, že se já bojím říct o vaši pomoct a zapojit vás, protože to vlastně není vaše dílo, váš projekt. Nebo se stavím do pozice zajišťovat něco, co byste si měli zajistit vy sami. A vy naopak máte nároky na mě, na zajištění propagace, prodejnosti, představy o tom, jak by některé věci měly být apod.

A vede to jen k tomu, že se vytratí pravé poslání a smysl. Jde to úplně špatným směrem. 

A takhle to určitě nechci  a myslím, že ani vy ne :-).

Otázka tedy je: jak je to správně?

Podle mě je to správně tak, že máme SPOLEČNOU VIZI a tu naplňujeme a tvoříme. Není tu ta hranice já a moje škola a pak vy nějak v ní, ale stavby se společným zájmem, kterou DĚLÁME SPOLEČNĚ. (To samozřejmě nesmazává mou zodpovědnost, vedení a nastavování určitých věcí a principů.) 

Ale je to o tom, že KAŽDÝ má zájem na prosperitě a růstu a vnímá, že může přispívat a hledá jak.

Máme společnou vizi. Ta vize je to, co vás přivedlo k této škole a proč jste se rozhodli být její součástí, KROMĚ VÝDĚLKU. Tedy všechno to ostatní mimo peněz.  Tento týden jsem mluvila se dvěma lektorkama, dvěma z vás, a slyšela jsem krásné motivy a důvody, PROČ jste se rozhodli do školy vstoupit a přidat se.  A vedlo to ke konkrétním nápadům, zpětným vazbám, domluvení se na konkrétní pomoci a k reálným očekáváním do budoucnosti. A u toho mi došlo, že to možná někteří nemají nebo si to nikdy cíleně neřekli. 

Jsem přesvědčená o tom, že když si uvědomíme, že nás spojuje společná vize a hodnoty, které tato škola zhmotňuje, bude pro nás přirozené a radostné ji budovat. Zapojíme se každý jeden. Budeme přemýšlet, co můžeme udělat a uděláme to. A naše společná radost půjde ven. Bez očekávání i bez nároků. 

Vím, že všichni máte školu rádi a vidíte její hodnotu. O tom nepochybuji, jinak byste tu nebyli. Ale přece jen vnímám, že dnem spuštění se některé věci a nastavení změnili a proto chci nasměrovat vaši pozornost tím správným směrem. 

To, že jsme otevřeli, až tak nezměnilo naši pozici. Status ano. Z nepřístupné školy se stala přístupná. Ale pozici na trhu a veřejnosti si musíme teprve získat a to máme před sebou. Nástup (narození) se nám podle mě povedl a mnozí nás zaregistrovali a o to nám přesně šlo. Osobně jsem dostala opravdu pěkné zprávy a i několik důležitých zpětných vazeb, které rozhodně přispějí k vylepšení. Víc prakticky napíšu ve třetí části tohoto zpravodajství. 

V této fázi je dobré říct si na rovinu, že škola není výdělečná a nebude vám zajišťovat peníze a příjmy. JEDNOU ANO. Ale v tuto chvíli to neočekávejte. V tuto chvíli rozkvétáme a chce to ještě hodně úsilí a práce, než budeme ve fázi, že naše pozice na trhu bude zajímavá pro veřejnost. To se ale v žádném případě nevylučuje s tím, že máme svou hodnotu a přínos. Ten je tu od počátku a bude vždy. A ani se to nevylučuje s tím, že i v této fázi už můžeme sloužit a pomáhat. Rozhodně ano! Už je kam směřovat (hotové předměty) a už je také na co se těšit (rozpracované předměty). 

To, co nás udrží a dovede k tomu, že fakt rozkveteme a nejen to, budeme nádherným květem a vonět všem kolem, je právě naše společná vize, práce, úsilí, víra, nasazení a vaše osobní PROČ. 

Vnímám to jako zásadní a říkám to na rovinu: Nečekejte nyní výdělky. Vraťte se ke svému proč. Radujte se ze své tvorby. Otevřete se práci na společném díle. Přemýšlejte, čím škole pomoci. Co můžete pro naše společné dílo udělat. Šiřte radost a nadšení. 

Myslím si také, že velmi prospěje jít více do hloubky. Proto jsem pro vás připravila cestu pod povrch. Věřím, že to, co jsem vám chtěla touto první částí říct, jste pochopili :-).  

A mám pro vás první úkol, však jsme ve škole ne :-)? Stáhněte si pracovní list, vyplňte ho a pošlete mi ho. 

Od Daniely Viplerové jsem dostala odkaz na toto nádherné video, je jen 3 minutové, poslechněte si ho. (Daniela jej chce použít ve svém předmětu, tak prosím nesdílet, byť je obecně veřejné. Díky.)

Pro neangličtináře - zapněte si titulky. :-) 

2. FAKTA A ČÍSLA

Přecházíme k druhé části, se kterou mi věřím pomůžete, protože ať se snažím, jak snažím, nedokážu to pochopit. 

Pokud jsem počítala "baj voko" naše databáze, na které jsme rozesílali informaci o škole, došla jsem k číslu 15 tisíc. OK, naše databáze se prolínají, budu pesimistický realista a dám 7 tisíc. Ten den večer ještě Miriam psala, že poslala e-mail na 12 tisíc kontaktů a dosah videa byl přes 1 tisíc vidění. Očekávala jsem nějaká čísla návštěvnosti. A to je právě to, že tohle není má silná stránka a třeba je to Ok, ale já vám nevím, posuďte sami:

PONDĚLÍ 25.4.
ÚTERÝ 26.4.
STŘEDA 27.4.
ČTVRTEK 28.4. ve 23h Tento den sdílela Stáňa rozhovor se mnou na své FP, taky záhada, 160 lidí, čekala bych víc...Jak to vidíte vy?

Upřímně: Čekala jsem ten první den vyšší návštěvnost. Proč nebyla? Víte to někdo? Vysvětlíte mi to :-). Nebo je to úplně v pořádku? 

Ale něco přece jen chápu :-). Přivést lidi na stránky je kumšt. A navíc ty správné lidi. O to také půjde. Dovést na stránky správnou cílovou skupinu a navíc hladovou, ne nasycené ovečky, kterým se všechno líbí, ale nechtějí studovat. 

Co se týče prodejů předmětů, tak realita je taková, že:

  • 1x Růžena Nekudová - YB video
  • 1x Vláďa Photoshop
  • 1x Miriam e-shop
  • 1x Lenka Neubauerová Angličtina

Registrace do předmětů (sekce Připravujeme):

  • 8x Lucie Koubek Jak vytvořit atraktivní a funkční e-mailovou kampaň
  • 1x Ivana Cikánková Základy podnikání v realitách

Tyhle výsledky tu píšu proto, že to jsou jen 4 dny! a FUNGUJE TO. A bude se to nabalovat, vůbec teď nejde o to, on prodal a já ne, on má registraci a já ne. Jde o to, že to funguje a bude to JEN A JEN RŮST. Tohle je důkaz života, který ta škola v sobě má. 

3. CO DÁL?

Nikdy nekončící práce :-). 

Nejvíc se nabízí reklama a přivedení lidí na stránky. Ano, souhlasím, ALE NE TEĎ. Resp. ne hned teď. Vidím ještě kus práce než se vyplatí investovat peníze a začít přivádět lidi. Po prvním dnu mám dost materiálu na zlepšení a tím se rozhodně chci zabývat. 

Co můžeme dělat konkrétně:

  1. Přirozeně rozsévat - doporučte hotový předmět v FB diskuzích, zprávách, e-mailech apod., když uvidíte, že by to řešilo něčí problém. (To je výhoda změny statusu ze zavřeno v otevřeno, už nemluvíme, že jednou to bude, ale je to tu připravené a pokud člověk chce, může si to koupit a vyřešit, co potřebuje.)
  2. Projděte si znovu své předměty a popřemýšlejte, zda to takto chcete nechat, je to OK a nebo můžete něco vylepšit, rozšířit, vymyslet, udělat radost atd. Naciťte se do toho, že jste ten, kdo si váš předmět koupi, co asi řeší a zda to řešení u vás opravdu najde. 
  3. Tvořte - mnozí už jste se mnou sdíleli své nové nápady na předměty. Tak se do nich pusťte. A ti, kteří jste v sekci připravujeme, pracujte také. Nabídku předmětů rozhodně potřebujeme rozšířit.
  4. Přemýšlejte, co se dá ve škole zlepšit - máte nápad na vylepšení? Napište mi ho, nebo si zavoláme. 
  5. Zapojte se - pořád je dost věcí, které můžete dělat a pomoci. Třeba ta fanpage. Vemte to zodpovědně a pošlete Růže příspěvky. Tento celý bod je DŮLEŽITÝ. Vím, že každý máte dost svých povinností a práce. To máme všichni. A přece si myslím, že konkrétní zapojení se nemusí být nic náročného. Vlastně to souvisí s pracovním listem, který máte níže. Já se třeba budu trápit s FB příspěvkama a Růža si je shromáždí, šup šup uspořádá a napostuje během chvilky, protože je to prostě její silná stránka. Nebo se můžu prokousávat nastavením  AdWords a Andrej udělá klik klik, má to během chvilky, nijak ho to nezatíží, protože tomu rozumí. Nebo se budu piplat s certifikátem a někdo lehce najde šablonu a udělá to ani neví jak. Nebo třeba Petra, umí číst z GA, jednou za čas nakoukne, řekne tady a tady je problém, tohle by bylo dobré zlepšit, zabere jí to třeba 15 minut a přínos velký. Macurovi - natáčet videa je baví a jde jim to levou zadní, nápad tu už padl, tak vezmou kameru, natočí zvací videjko, nebo nějaký, co je napadne :-) a mají to za chvilku. Hele, já tu teď házím konkrétními jmény a činnostmi, nechci lajnovat ani vzbuzovat tlak, ale chci na tom ukázat ten princip. Věřím, že jde pomáhat v souladu se svýma silnýma stránkama, znalostma a přirozeným flow, ne jako břemeno a zátěž. 
  6. Budujte - posílejte mi odkazy na videa vhodná do Relaxárny, Tělocvičny nebo Výtvarny. Mnohem rychleji to tak naplníme. 
  7. Doporučte lektory - víte o někom, kdo je ve svém oboru dobrý a mohl by být škole s jejím zaměřením na podnikatele přínosem? Řekněte mu o škole, nabídněte spolupráci, odkažte na mě. Takto je třeba mezi námi Andrej díky Růženě. Nebo Lucka Krausová díky Lucce Koubek apod. Je zde obrovský prostor pro hodnotná témata. Když budu mluvit za sebe, hodně mi záleží na účetních a právních tématech, moc bych si přála předmět na Myšlenkové mapy nebo na CSS stylování. Jako fakt je toho ještě hodně, co ve škole nemáme a stálo by za to mít. A potřebujeme posílit mužskou základnu. Jednoho mám rozjednaného, tak snad se zadaří, budu vědět koncem května. Nebojte se, že nás bude hodně nebo si budeme konkurovat. Pole je veliké a vybírám pečlivě, nebojte se :-). 
  8. Blogujte - nabízela jsem to už 2x, bez odezvy. A přitom blog by škole hodně pomohl! A zase, něco jako FB, nemusí to být žádná dřina, můžu vložit článek, který jste už napsali (ale musíte ho vybrat a poslat mi na něj odkaz), nemusíte psát spěšl pro školní blog, (ale můžete ;-)), lidi nebudou projíždět vaše jednotlivé blogy, ale rádi si přečtou užitečný článek u nás. Sami víte, že je to zdroj hodnotné návštěvnosti a tady se to dá zase krásně navázat na předměty a dát jim hned řešení.

Zkrátka, zapojte se, věřím, že vám to udělá radost a hlavně: mnohem rychleji se některé věci posunou a začnou nést ovoce. 

A jaké nápady a zpětné vazby ke mě přišly? 

  1. ŠKOLNÍ RYCHLOVKY aneb MINIPŘEDMĚT- nápad je od Ivči Cikánkové a přijde mi geniální. O co jde? Vyberte ze svých předmětů jednu konkrétní věc, natočte o ní video, napište text a vznikne takový minipředmět, ochutnávka. Nebo vytvořte něco cíleného, co s vaším předmětem souvisí a co může být šikovnou hodnotnou rychlovkou. Nebo klidně vytvořte nový, spěšl minipředmět. Bude mít hodnotu, lidi se něco naučí nebo to vyřeší jejich konkrétní problém. Prodávalo by se to třeba za 90 nebo 120 Kč. Zároveň by se na to spustila reklama na FB, lidi s nákupem této částky nemají problém, to zas nijak neřeší. Nejen, že něco hodnotného dostanou, ale může se to dát i na prodejky předmětů, že tady je ochutnávka, tím se odbourává i počáteční nedůvěra, když vás lidi neznají, můžou vás "ochutnat" a případně pokračovat do celého předmětu. Udělala by se i stránka Rychlovek a lidi přijdou a můžou hned něco získat, bleskově nakoupit, už je zaháčkujeme, získáme, ukážeme naši kvalitu. Co vy na to? Ivča se navíc vyjádřila tak, že by peníze z prodeje svých rychlovek ze začátku ani nechtěla, brala by to jako podporu škole. To je přesně bod jedna tohoto zpravodajství v konkrétní praxi :-). Peníze z prodeje rychlovek se mohou zase zpátky investovat do reklamy....
  2. Sekce INSPIRACE v Relaxárně. Nápad od Daniely. Existují videa, která mohou inspirovat. Třeba to výše zde od Alana. Je to krátké a má to myšlenku a poselství. Znáte taková? Pošlete mi odkazy.
  3. Slovenské předměty - zdá se, že tu bude jazyková bariéra. Bohužel. Proto doporučuji slovenské předměty přeložit do češtiny. Třeba je tu paní, která si chce moc koupit Miriam předmět e-shop pro dceru. ALE. Dcerka tak nějak i rozumí, ale rozhodně už nezvládne číst ve slovenštině. A takových bude víc, to je jasné. Proto slovenští lektoři mé doporučení: zajistěte si překlad do češtiny. Zvýšíte tím prodejnost svých předmětů! 
  4. Získání zpětné vazby a vyjádření péče - nápad opět Daniely - na základě toho přibude do všech předmětů "okénko" JAK SE VÁM LÍBIL MŮJ LEKTOR?  Aby student viděl, že tu jsem já, jako zakladatelka a ředitelka a že mě zajímá, jak jsou lidé spokojeni s KONKRÉTNÍM lektorem a předmětem. Proto vznikne dotazník  pro možnost vyjádření zpětné vazby studentů z každého konkrétního předmětu, abychom i každý jeden předmět mohli vylepšovat. 
  5. Mám tu i další, které nechávám ale ještě uzrát. A těším se na vaše další. Každý máme jiná měřítka, jiný úhel pohledu, potřeby, jiný způsob uvažování a tak můžete každý přinést podnět, který celé dílo zlepší. Nebojte se mi je říkat a psát, já jsem za ně ráda a věřte mi, zpracuju je zodpovědně a vyselektuju a roztřídím. 

ZÁVĚR

Vážím si vás. Vidím, co myslíte, že není vidět. Cením si toho, že vám škola a celý projekt stál za to, abyste přišli a byli jeho součástí. Že jste mi dali důvěru. Vidím, kde jste šli dál, než jste museli, vytvořili jste věci jen a jen pro mě a školu - ať to jsou konkrétní tabulky, testy, nástroje, pomůcky. Vidím vaše srdce ve vašich předmětech a zájem o ty, kteří si je pořídí. 

Mějme radost. A nenechme si ji nikým a ničím vzít :-). Já ji mám. Stále. Ohromně se těším z toho, co tu roste a raší. Vím, že pomůžeme MNOHA lidem. Že jim neskutečně ulehčíme. VÍM, že některým změníme život.

Miluju tohle dílo. Vidím a vnímám jeho potenciál a je pro mě jako oheň neuhasitelný, jako pramen nevyčerpatelný a nezastavitelný. Jako semínko, které už raší a nic ho nezastaví, mráz ho nespálí a slunce ho nesežehne. Nic na světě nemá tu moc tohle dílo zastavit. A vy jste součástí. Není to úžasné? JE! 

Děláme mnohem víc, než jen školu s předměty. Vytváříme zdroj - pomoci, posily, naděje, změny, růstu....Jsme příkladem v tom, jak podnikat poctivě a přitom moderně. Máme co říct a taky to řekneme. 

VYJÁDŘETE SE :-):

  • Martina Šedlbauer 16.05.2016 17:50

    Ahojte, ja sa ozývam s časovým odstupom, ale predsa…

    Verči tebe veľká vďaka za všetko, ja len zíram, kde berieš toľko energie, máš môj obdiv…

    Tým číslam tiež nerozumiem a sledovala som si aj aktivitu mojej databázy a tiež som predpokladala, že väčšia časť „nakukne“ do školy. Mnohí len otvorili mail a to bolo všetko. Je pravda, že som so svojou databázou nebola dlho v kontakte, takže to bolo možno pre nich prekvapivé, že im po čase píšem…
    Verči, doplnila som do tabuľky svoj bolg, ktorý mal byť uverejnený 13.5. no zatiaľ nebol.
    Blogy do ďalších termínov doručím postupne.
    A mám tip na ďalšieho lektora – muža :) – ktorý sa zaoberá NLP a rád by vstúpil do nášho ženského kolektívu :)

    Tak zatiaľ nám želám veľa úspechov a mnoho spokojných študentov !!! :)

  • Míla Richtrová 03.05.2016 17:29

    Milá Verčo a všichni lektoři! Jsem mezi vámi krátce, takže se rozkoukávám a mám plné ruce práce se svým předmětem, protože jsem jinak hodně pracovně vytížená. Takže jakmile předmět dodělám, ráda se aktivně více zapojím do dalších akcí. Souhlasím s rychlovkami, tyto upoutávky jsou hodně dobrým lákadlem, a souhlasím s tím, aby se peníze za ně nechávaly na reklamu a propagaci. Je také dobré přitáhnout lidi na „věci zdarma“, protože jakmile se člověk jednou do školy dostane, nasaje tu úžasnou atmosféru a energii, tak ho to vtáhne a přitáhne tak, že tam postupně bude chodit za vším, co bude potřebovat a hledat. A podle mě nejde teď o to nabízet předměty, ale seznamovat lidi s touto školou a ukazovat jim možnosti, jaké zde jsou, co vše zde najdou……prostě naučit je chodit do virtuální školy. Vždyť takhle úžasný, rozsáhlý projekt tu ještě nebyl. Já jsem z toho nadšená!!!

  • Daniela 01.05.2016 23:45

    Mne se hodně líbí nápad Ivy – školní rychlovky. Až budu připravovat své předměty, zkusím k tomu udělat něco na tento způsob. Líbí se mi i to, že by poplatek za tento mini-předmět šel škola na provoz, společné věci.
    Za sebe chci jen dodat, že zatím mám co dělat s tím připravit „své“ předměty. A připojila jsem se teprve před měsícem, tak se zatím rozkoukávám. Do společného děni se ráda zapojím podle svých možností a co mne „cestou“ napadne až se trošku zorientuju. Cítím, že bych to potom dokázala nějak víc propojit s mým současnými aktivitami v rámci mé poradenské firmy. Už teď mne začali napadat nějaké kontakty na lidi, kteří se zabývají vzděláváním a sdružováním volno-nožců, které by to možná zajímalo, takže by je časem mohla Verča oslovit s projektem, třeba by to mohly nějak zpropagovat – Dostat se i do jiných kruhů než jen PZP, facebook nebo on-line marketingu. Dostat se tam, kde samostatní podnikatelé jsou zvyklí hledat podporu.
    Jinak si myslím, že je v pořádku ten ohlas. Chce to budovat důvěru a povědomí lidí o tom, že tu takový prostor je. A to chvíli trvá. A lidi si to musí osahat, okouknout. Jsem vždycky proto, aby spíš byli dobře postavené základy pro dlouhotrvající „stavbu“ než rychlovka, která se za chvíli začne sypat. A tady si myslím, že jde o ty pevné základy, ne?
    No, však ono to přijde. Jsem ráda, že tu můžu být s vámi všemi a spolu-vytvářet tenhle úžasný prostor. Děkuju za tu možnost. A přeji vám krásný den.

  • Petra Vymětalová 01.05.2016 16:37

    … sakryš, píšu na ntb, kde nemám nastavenou kontrolu pravopisu a dostatečně ošahanou klávesnici, a teď koukám, že mi tam vypadlo dost písmenek :-( Tak snad to přeluštíte…

  • Petra Vymětalová 01.05.2016 16:35

    Veru, v rvé řadě musím smeknout před tebou a tím vším, co pro tento projekt děláš. Jsem si jistá, že my ostaní vidíme jen špičku ledovce tvé práce, část si možná dovedeme představit nebo tšíme, ale pořád zůstává neskutečný kus, o kterém nemáme ponětí.
    Doufám, že jsi ten víkend off pojala relaxačně…

    Podrobnosti, nápady a úkoly pošlu na mail, tady jen pár slov k zamyšlení pro všechny. Nevím, proč mi to došlo až teď, snad že jsem nad tím předtím nijak nepřemýšlela. Ale došla mijedna zásadní věc, na kterou jsme v rámci školy zapomněli – prodávat neprodáváním. On mi to říkal už manžel, když k němu doputovala na fb upoutávka na některé předměty, že to je jen kupte, kupte, kupte. V tu chvíli jsem oponovala, že ne, že jsou tam i volně přístupné části. Jenže teď mi došlo, že má pravdu.

    Pokud má škola působit jako celek a nespoléhat jen na důvěru, kterou mají jednotliví lektoři u svých klientů (kteří pak koupí především zase od nich – což je v pořádku), pak by měla také budovat důvěru jako celek = nabízet i zdarma (a e-mail) know-how související s výukou, komunikovat pak s databází atd. Prostě fungovat také v duchu PzP i jako samostatný celek.

    Napadlo mě, že bychom mohli vytvořit společný e-book, který pak vyměníme za kontakty. V něm by mohlo být několik užitečných tipů pro začínající samostatné podnikatele. Každý lektor by zpracoval jeden krátký tip, který sovisí s jeho předmětem. Bylo by fajn, kdyby to bylo fakt stručné – úderné heslo a k tomu 2-3 věty na upřesnění. Prostě žádné dlouhé povídání a obšírné vysvětlování, ale vybrat něco, co fakt zaujme a přesvědčí, že víme, co a proč učíme. U každého tipu by pak mohl být v e-booku odkaz na prodejku kurzu, se kterým tip souvisí. Možná by bylo dobré mít tipp ke každému kurzu, to už je otázka do diskuze.

    Co myslíte? Šli byste do toho? Pokud by se nenašel nikdo, kdo by to chtěl zpracovat a stačilo by, že se k tomu dostanu až tak v půlce května, hlásím se dobrovolně 😉

    Jo a pokud jde o GA, mrknu na to ráda (sama jsem zvědavá a jestli to bude i užitečné ostatním, proč ne 😉 ), jen si říkám, že by bylo efektivnější nechat to na odborníkovi, když ho máme přímo ve sborovně 😉 … tím se z toho nechci vyvlíknout, ale nerada bych si honila triko na něčem, v čem občas pořád jdu cestou pokus omyl, když jsou tu povolanější.

  • Miriam 29.04.2016 10:40

    Zlatíčka…a hlavne Verča. (Pred Tebou klobúk dole až po samú zem.)
    Dokázali sme urobiť obrovský kvantový skok. Toto je beh na dlhú trať. Každý vlak na začiatku potrebuje veľa energie na naštartovanie a rozbeh….naštartované máme, teraz ešte potrebujeme dodať energiu na ten rozbeh….aby potom už išlo všetko samé. Túto druhú fázu…veľmi veľmi dôležitú nesmieme prepáliť, lebo by nás to stálo v ďalších rokoch veľa úsilia. Je to presne ako s rozbehom eshopu.

    Rozbiehala som dva. V prvom som presne túto fázu prepálila…nevedela som o nej. V druhom som už bola múdrejšia a po otvorení som investovala ešte viacej energie. Výsledkom bolo, že druhý e-shop začal byť v pluse za pár mesiacov. Ten prvý až po troch rokoch.

    Takže teraz – aby sme sa vyhli tejto chybe – propagovať, propagovať, propagovať….každý v rámci svojich možností. To je to, čo nám všetkým prinesie aj peniaze (okrem tej radosti). A propagovať bez pozerania na to, či práve JA teraz z toho budem mať úžitok…pošlem do školičky človeka, ktorý potrebuje práve teraz predmet od kolegu = dávam zarobiť kolegovi…a robím dobrú službu svojmu kontaktu / kamarátovi. Nabudúce toto isté urobí môj kolega a mne sa to vráti.

    Toto celé je o sile spolupráce…bez podmienky, bez očakávania, bez tlačenia na pílu a pozeranie na vlastný prospech. Ja som nadšená z tejto sily, pretože fičím vo viacerých podobných projektoch a je to neuveriteľné, čo ľudia dokážu, keď veci robia s láskou, od srdca a veria sebe aj projektu.

    Tento projekt má obrovský potenciál urobiť mega dobroty na tejto Zemi a my sme jeho súčasťou. Máme obrovskú moc zmeniť svet pomocou neho…vyzerá to ako klišé, ale je to tak… nie je náhoda, že sme tu….tak robme, čo máme. Vložme do toho srdce, a pridajme plyn. Všetci. Do jedného. Dokážeme zázraky. A my ich dokážeme!!! Milujem Vás…tak go go gooooo.

  • Lucie Koubek 29.04.2016 08:20

    Wow! Číslům dost dobře nerozumím, ale mně to přijde docela pěkné… No a OSM registrací na E-mailovou kampaň? Olala! Tak to je motivaceee! :)

    Já mám určitě fůru článků, které můžu poslat, i nějaké facebookové posty. Jen mám teď prostě na chvíli fokus úplně jinde (stěhování, Verča ví). Jakmile pomine to největší šílenství, projdu to a naposílám. Předpokládám, že z těch FB postů mám odstranit své webovky, že? :)

    Dlouhodobě jsem ne zcela spokojená se stavem školních textů – kamkoli kdykoli nakouknu, jsou tam chyby a opravuju. Taky jsem probírala s Verčou lay-out některých stránek, Verča sama psala, že pro to cit nemá, já ano. Ale nemám prostě kapacitu jít a předělávat to. Nicméně i k tomu bych se snad časem dostala, až se sama nebudu hroutit pod návalem práce a osobních věcí.
    Mluvím teď ale o společných prostorách školy až do úrovně prodejních stránek – za své předměty je každý zodpovědný sám, tam zasahovat nechci a nebudu. Jen doporučuji, pokud víte, že čeština/slovenština není vaší silnou stránkou, nechte si to od někoho přečíst a opravit.

    Určitě mě ještě něco napadne, ale zatím aspoň takhle. Jsem ráda, že jsem tu s vámi, a těším se na další společnou jízdu!

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.